duminică, 19 octombrie 2014

Declaratie


Trăim în măsura în care iubim; căci dac-ar fi să ne oprim la un moment dat, ne-am opri din amîndouă în același timp. Ce e cu adevărat uimitor e că iubim fără încetare, ca și cum am suferi de o poftă nebună; e ca atunci cînd în nopțile de vară ne trezim copleșiți de sete și alergăm inconștienți către prima sursă de apă, seci, în tălpile goale. Odată ce sufletul pare să nu mai aibă ce iubi, caută cu frenezie ceva de care să se agațe și să trăiască. Dar mă întreb, oare poți să iubești un singur suflet, o singură pereche de buze, o singură privire, vreau să spun, cu adevărat să iubești, o singură dată?
 Mă refer la acea iubire pe care dacă, doamne ferește, o pierzi, să-ți dea peste cap toată existența, la acel suflet pe care-l pomenești în mai toate situațiile, pe care parcă-l aștepți mai mereu să deschidă ușa camerei să-ți spună "sunt acasă, iubito!", acea privire pe care dacă dispare încerci să o cauți în toți dar știi că nu o mai poți afla în altă parte. Vorbesc despre cel pe care realizezi încă din primele minute că vrei să-l ai și să-l păstrezi, trup și suflet, cît mai mult timp, despre cel de al cărui zîmbet știi sigur că nu te-ai putea sătura în niciuna dintre dimineți, la cafea, de cel pe care ajungi să îl știi pe de rost și încă să te bucuri zilnic, descoperind ceva nou.
Cine altcineva ți-ar putea fura într-o zi, pe nesimțite, sufletul din piept, fără nicio explicație anume, dacă nu el, cel care secundăde secundă îți redimensionează întregul Univers?
E frumos să descoperi, la un moment dat, acea iubire de care altă dată te temeai, dar pe care uneori o doreai cu atît de mult nesaț, acele clipe de nebunie totală pe care nu trebuie nici măcar ție să ți le explici; iubirea "aia" care te face să te trezești mai frumoasă dimineața, cea la care tînjeai, dar îți era teama s-o exprimi.
Și-atunci ai apărut tu, iubind așa cum mi-am dorit mereu, cu rîsete în suflet și pe buze, cu mii și mii de fluturi în stomac, cu pulsații haotice de inimi, îmbrățișări strînse și doruri infinite furișate pe peron. Iar cînd ai apărut mi-ai dat lumea peste cap într-un fel în care nimeni n-a mai reușit și da, mi-e frică și te iubesc în același timp
!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu